Oseriösa telecomföretag.
Dagens moderna telecomföretag med Telia i spetsen verkar ha panik så stor panik att de glömt hur man är seriösa,en uppstickare är Net 1.deras kundtjänst är till och med sämre än Telias det säger inte lite det,ex: jag ringer för att beställa trådlöst bredband och telefon i avsikt att slippa allt trassel med Telia vad händer efter 20 min väntan tar man emot min order.Bredband upp till 9,3 mbit/s hemtelefon med samma nummer som nu rabatt pga medlemsskap i LRF.Bekräftelse kommer på mail ingen rabatt finns angiven,jag mailar tillbaka,inget reaktion överhuvudtaget,jag ringer kundtjänst tre dagar senare,35min väntan i telefonen nya löften-ny bekräftelse skall komma omgående på mail.Då svaret kommer några minuter senare meddelar man mig kort att jag inte får LRF-rabatt pga att jag beställt telefon också,detta fanns inte i LRF avtalet,oseriöst och ett avtal inte värt ngt. undrar hur de hade krupit ur rebattavtalet om jag inte beställt telefon samtidigt?
Jag meilade omedelbart tillbaka och hävdade min ångerrätt på 14 dagar och sade upp mitt avtal med omedelbar verkan,jag undrar nu om jag får svar,säkert drar man på det till dess att 14 dagar gått och försöker hävda att jag inte var i tid,ingenting förvånar mig längre,men jag är en luttrad mäniska som aldrig ger mig inte ens motpark.bol de oseriösa skall likt sköldpaddan ligga på rygg och sprattla i vånda ivrigt letande efter en lösning som inte finns. Stå på er om ni anser att ni har rätt.jag tror att det finns för många telecomföretag på den Svenska marknaden kunderna räcker inte till helt enkelt och då inträder dessa oseriösa betéenden i ren panik för att kapa åt sig marknadsandelar.
PESVA
Kommentarer
Trackback